Platforma Profitshare, ca majoritatea platformelor de marketing afiliat din lume și sistemelor de raportare dedicate marketingului afiliat, folosește pentru înregistrarea comisioanelor un sistem de cookie-uri.
Astfel, la interacțiunea unui client cu un instrument de promovare al afiliaților Profitshare, în browserul utilizatorului se va plasa un cookie, care astfel va transmite în momentul finalizării conversiei online date despre acțiunea utilizatorului, cu scopul de a comisiona afiliatul care a intermediat tranzacția prin promovarea online realizată prin Profitshare.
Diferențe între rapoartele Profitshare și instrumente de analiză web
În general, având în vedere faptul că majoritatea specialiștilor în marketing online se raportează la Google Analytics, primim uneori întrebări despre faptul că unele tranzacții care sunt atribuite în platforma Profitshare către afiliați, în Google Analytics nu se regăsesc cu sursă Profitshare.
Acest lucru se întâmplă datorită comportamentului real al cumpărătorilor, care nu convertesc de la prima vizită, se documentează suplimentar sau pur și simplu amână achiziția.
Google Analytics, în varianta standard, are o modalitate de atribuire pe ultima sesiune, pe când Profitshare se raportează pe întreaga perioadă de valabilitate a cookie-ului.
Dacă un vizitator nu realizează comanda de la prima vizită pe site-ul advertiserului și revine ulterior tastând direct adresa site-ului advertiserului, Analytics nu va raporta în modalitate de atribuire last click tranzacția ca fiind intermediată de Profitshare ci o va raporta ca o comandă cu sursă direct.
Pentru o privire completă asupra comportamentului de navigare al utilizatorului înainte de efectuarea unei comenzi, recomandăm consultarea din instrumentele de analiză trafic web a mai multor modalități de atribuire.
Interacțiuni cu alte canale de promovare online sau alți afiliați
O tranzacție nu poate fi intermediată de doi sau mai mulți afiliați Profitshare. Întotdeauna tranzacția se va credita ca fiind o conversie cu succes în contul ultimului afiliat care a direcționat vizitatorul către site-ul advertiserului.
Modalitatea de atribuire prin cookie-uri în marketing afiliat nu ține cont de eventualele interacțiuni ale clienților cu alte canale de promovare - plătite sau nu - astfel că sistemul va înregistra de fiecare dată un comision în perioada de valabilitate a cookie-ului.
Advertiserul va procesa comisioanele obținute de afiliați în urma promovării cu succes doar raportând la platforma Profitshare.
Comentarii
0 comentarii
Vă rugăm să vă autentificați pentru a lăsa un comentariu.